IMM-uri din toate ariile de activitate și toate regiunile de dezvoltare pot primi până la 17.000 euro pentru recalificarea/formarea angajaților în domenii tehnologice emergente din IT.
Suma totală disponibilă pentru acest apel este de 36.000.000 euro, din care 34.000.000 sub formă de ajutoare de minimis. Se estimează un număr de minim 2000 de IMM-uri care vor beneficia de program.
Apelul se desfășoară în două etape:
Etapa I – Autoritatea pentru Digitalizarea României
ADR depune un proiect în cadrul apelului, până la data de 3 octombrie 2022, ora 17:00, iar în octombrie – noiembrie 2022 se realizează etapa de selecție și contractare.
În cadrul proiectului său, ADR are de efectuat următoarele activități:
A1 – Dezvoltarea unei platforme pentru a facilita înscrierea beneficiarului final în proiect.
În cadrul acestei platforme dezvoltate sau achiziționate de ADR, IMM-urile vor putea să se înscrie pentru finanțare. De asemenea, platforma va avea funcționalități de e-learning, ce includ evaluarea.
A2 – ADR va selecta partenerii care vor furniza programele de formare și curriculele necesare pentru a răspunde nevoilor de îmbunătățire a competențelor sau de recalificare a angajaților IMM-urilor. Domeniile vizate sunt:
- internet of things
- big data
- cloud technologies
- blockchain
- inteligența artificială
- învățarea automată
- additive manufacturing
- automatizarea proceselor robotice
- cyber-physical systems
A3 – A treia activitate o reprezintă lansarea apelului efectiv pentru IMM-uri, preconizat să aibă loc în luna noiembrie a anului curent.
A4 – realizarea formării profesionale a angajaților din IMM-uri și evaluarea competențelor dobândite de aceștia.
A5 – Plata ajutorului de minimis către partenerii selectați pentru livrarea formării, în urma dovezilor care atestă că angajații au beneficiat de formarea propusă și de evaluările aferente acesteia.
Etapa II – Selectarea IMM-urilor
Autoritatea pentru Digitalizarea României va lansa apelul distinct la care vor aplica IMM-urile ce doresc să beneficieze de ajutorul acordat prin acest program.
Imm-urile vor întocmi solicitări de ajutor însoțite de documentele aferente solicitate. Întreprinderile vor putea selecta tipul/tipurile de formare, în funcție de oferta prezentată de ADR și nevoile lor specifice. Pentru a fi selectate se aplică criteriul primul venit, primul servit.
IMM-urile pot trimite angajați cu care au contract individual de muncă cu normă întreagă sau jumătate de normă.
Mai multe informații legate de acest apel pot fi găsite aici.