DEPARTAMENT PROGRAME DE FINANŢARE
Camera de Comert şi Industrie Suceava este principalul promotor din judeţul Suceava în accesarea şi implementarea diferitelor proiecte, finanţate din fonduri europene.
Departamentul Programe de Finanţare din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Suceava vă oferă servicii complete în vederea accesării fondurilor nerambursabile care să răspundă cel mai bine nevoilor dumneavoastră.
Serviciile de consultanţă oferite de noi acoperă următoarele domenii de activitate: industrie, producţie, construcţii, agricultură, pescuit şi piscicultura, servicii şi turism.
Oferta de servicii include:
- Identificarea surselor de finanţare pentru proiecte;
- Servicii de consultanţă privind paşii în elaborarea unei cereri de finanţare;
- Scrierea de proiecte pentru finanţare şi depunerea acestora;
- Asigurarea realizării studiilor de fezabilitate şi proiectelor tehnice aferente;
- Servicii de consultanţă pentru implementarea proiectelor;
- Servicii de consultanţă şi asistenţă la realizarea procedurilor de achiziţie publică;
- Intocmirea de Planuri de Afaceri;
- Realizarea de Strategii de Dezvoltare;
Viziunea noastră este de a contribui la dezvoltarea actorilor comunitari din mediul privat, public şi ONG (atât din localităţile urbane cât şi din cele rurale), furnizând servicii specifice în domeniul consultanţei pentru afaceri şi management, pentru a asigura atât extinderea, diversificarea şi creşterea rezultatelor partenerilor săi, cât şi bunăstarea, creşterea nivelului de trai şi dezvoltarea durabilă a societăţii în ansamblul ei.
Misiunea Camerei de Comerţ şi Industrie Suceava este de a oferi consultanţă profesională pentru scrierea de proiecte de dezvoltare, la un preţ onest care să creeze pentru partenerii/clienţii noştrii soluţii şi beneficii tangibile, în vederea unei poziţionări favorabile a acestora faţă de concurenţa şi pentru a crea parteneriate durabile.
PROIECTE ÎN DERULARE
EASTERN ROMANIAN BUSINESS SUPPORT NETWORK (REȚEAUA PENTRU SPRIJINIREA AFACERILOR DIN ESTUL ROMÂNIEI) – ERBSN 2022 – 2025
Începând cu luna ianuarie 2022, Camera de Comerț și Industrie Suceava are calitatea de partener în cadrul proiectului Eastern Romanian Business Support Network (Rețeaua pentru sprijinirea afacerilor din estul României) – ERBSN 2022 – 2025, parte a rețelei Enterprise Europe Network, cea mai mare rețea de sprijin din lume pentru IMM-urile care își doresc să inoveze și să își dezvolte activitatea pe alte piețe.
Misiunea noastră este de a oferi sprijin firmelor locale să-și internaționalizeze afacerile, prin oferirea de consultanță de comerț exterior, identificarea de noi piețe de desfacere a produselor/serviciilor, inițierea de noi contacte cu potențiali parteneri, pentru a dezvolta împreună noi afaceri/tehnologii sau identificarea de finanțatori pentru noi idei de afaceri, invenții, inovații.
Concret, sprijinim firmele pentru:
INTERNAȚIONALIZARE – accesarea de noi piețe internaționale și identificarea de noi oportunități de afaceri prin servicii personalizate de consultanță pentru identificare de parteneri de afaceri, oferirea de informații privind identificarea piețelor aflate în creștere, condiții locale de afaceri, norme și taxe necesare pentru a intra pe o anume piață, crearea și promovarea de profiluri de cereri și oferte de produse/tehnologii, participarea la evenimente de brokeraj sau misiuni economice
SUPORT ÎN CADRUL PIEȚEI UNICE – consultanță specializată privind marcajele CE, legislația UE și drepturile de proprietate intelectuală, informații privind legislația și politicile europene relevante pentru diferite categorii de societăți comerciale sau sectoare economice de activitate, condițiile specifice de comercializare a produselor/serviciilor sau condițiile de participare la licitații publice internaționale, consultări publice privind legislația europeană specifică.
INOVARE ȘI TRANSFER TEHNOLOGIC – evaluarea capacității tehnologice a firmelor, identificarea de tehnologii, procese și expertize inovative, identificarea nevoilor de tehnologie: servicii de scalare a afacerii, coeficientul de Inovare Digitală, evaluarea Managementului Inovării, introducerea în circuitul economic a tehnologiilor prin servicii de intermediere între cererea și oferta de tehnologie.
ACCES LA FINANȚARE – servicii de tip help-desk, care includ oferirea de informații despre surse de finanțare disponibile la nivel regional, național sau european, criterii de eligibilitate și activități eligibile în cadrul unui apel specific de proiecte, clarificări pentru completarea cererii de finanțare, sprijin pentru identificarea de parteneri pentru proiecte de inovare-cercetare-dezvoltare.
DIGITALIZARE – creșterea gradului de conștientizare în rândul IMM-urilor, cu privire la provocările și oportunitățile tehnologiilor digitale pentru a-și îmbunătăți modelele de afaceri, ajutându-le să-și adapteze procesele, să folosească tehnologii digitale și să dezvolte noi produse și servicii folosind mijloace digitale prin servicii de identificare de furnizori de tehnologie, de soluții digitale pentru a-și orienta portofoliul către posibile noi piețe, servicii pentru adoptatorii de tehnologie din industrie și din sectorul public pentru a înțelege procesul de transformare digitală și rolurile tehnologiei în procesul de extindere, servicii și consultanță pentru o nouă viziune managerială pentru a stimula inovația și tehnologiile digitale în organizații, sprijin pentru organizații în dezvoltarea modelelor de afaceri și operaționale pentru economia digitală, servicii pentru IMM-uri de experimentare, adoptare, transfer de tehnologii și competențe digitale.
SUSTENABILITATE ȘI REZILIENȚĂ – identificarea și soluționarea anumitor aspecte legate de mediu și schimbări climatice și dezvoltarea de modele de afaceri sustenabile, pentru a deveni mai reziliente și pentru a depăși provocările cauzate de pandemia COVID-19.
Serviciile specializate acordate de experții noștri sunt gratuite și pot lua forma unor servicii personalizate, care răspund nevoilor punctuale ale fiecărei companii.
Pagina proiectului: en.ec.europa.eu/about/about
Detalii suplimentare puteți obține la: CENTRUL ENTERPRISE EUROPE NETWORK – CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE SUCEAVA
CARPATHIA UNESCO – GREEN CARPATHIA INTEGRATED CROSS-BORDER TOURISTIC ROUTE
Proiect transfrontalier “CARPATHIA UNESCO – GREEN CARPATHIA Integrated cross-border touristic route”, Implementat de Primăria Siret, în calitate de beneficiar, Agenția pentru Dezvoltare Regională Svidnik din Slovacia, Departamentul de Dezvoltare Regională al Administrației Regionale de Stat Cernăuți din Ucraina și Camera de Comerț și Industrie Suceava
Obiectivul general al proiectului este promovarea culturii și istoriei locale și creșterea gradului de vizibilitate și valorificare turistică a monumentelor importante din zonele Svidnik/SK, Suceava și Siret/RO și Cernăuți/UA prin crearea și promovarea unei traseu turistic de frontieră care va lega între ele monumentele UNESCO, monumentele culturale de importanță națională și instituțiile culturale relevante, atracțiile naturale din zonă, turismul sau serviciile turistice conexe din zona acoperită de traseu.
Traseul va acoperi 4 țări: România, Slovacia, Ungaria, Ucraina. Obiectivul general este creșterea numărului de turiști care vizitează regiunile traversate de traseu.
Proiectul îşi propune să creeze prima rută turistică transfrontalieră din zona Carpaţilor axată pe monumente UNESCO şi situri naturale NATURA 2000, dar şi să realizeze o serie de materiale digitale şi tipărite destinate promovării acesteia în rândul agenţiilor de turism şi turiştilor. Această ruta va fi interconectată cu reţeaua de atracţii turistice naturale şi de agrement din zonă şi cu reţeaua de servicii turistice (transport, cazare, masa, etc). Ruta se va întinde pe patru ţări, România, Slovacia, Ungaria, Ucraina.
În cadrul proiectului vor fi promovate mai multe atracții țintă, printre care Biserica Sf. Treime din Siret, cea mai veche biserică voievodală aflată în funcțiune în Moldova, aria protejată NATURA 2000 – Lacul Siret – Rogojeşti, bisericile din Pătrăuţi şi Arbore, ambele monumente UNESCO, aria naturală protejată Natura 2000 – pădurea Pătrăuţi, bisericile Sf. Arhanghel Mihail Ladomirova şi Sf. Nicolae Bodruzal din Slovacia, ambele monumente UNESCO, şi biserica aria naturală protejată „Horny tok Ondavy” Muzeul Udolie Smrti, tot din Slovacia, precum și Universitatea din Cernăuți, monument UNESCO și Lacul Lebedelor din satul Chortoria, Regiunea Cernăuți, ambele din Ucraina. Pe lângă acestea, vor fi promovate și alte monumente UNESCO de pe traseu, care vor fi incluse în ruta turistică a monumentelor suport.
PROIECTE FINALIZATE
DEZVOLTAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI TERȚIAR UNIVERSITAR ÎN SPRIJINUL CREȘTERII ECONOMICE – PROGRESSIO, COD MYSMIS 125040
Proiect implementat de Universitatea Valahia din Târgoviște, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia și Camera de Comerț și Industrie Suceava, parteneri, iar obiectivul general se referă la aplicarea unui sistem integrat de măsuri de educație și de formare profesională în vederea îmbunătățirii competentelor antreprenoriale pentru studenți doctoranzi și cercetători postdoctoranzi, în concordanță cu cerințele pieței muncii fiind implementat în regiuni mai puțin dezvoltate (Sud Muntenia, Centru, Nord-Est).
Prin activitățile implementate în cadrul proiectului ”Dezvoltarea învățământului terțiar universitar în sprijinul creșterii economice – PROGRESSIO” s-a urmărit creșterea standardelor pregătirii profesionale și personale pentru studenții doctoranzii și cercetătorii postdoctoranzii incluși în grupul de beneficiari. Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite la secțiunea dedicată.
IMPULS – ÎMBUNĂTĂȚIREA CUNOȘTINȚELOR ANGAJAȚILOR ȘI PROMOVAREA ÎNVĂȚĂRII PE TOT PARCURSUL VIEȚII ÎN RÂNDUL COMPANIILOR DIN REGIUNEA NORD-EST, COD MYSMIS 128044
Proiectul a fost implementat în perioada 25.10.2019 – 24.09.2021 de către Camera de Comerț și Industrie Suceava, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Asociația ”CONSENSUAL”, iar obiectivul general al proiectului a constat în promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a forței de muncă, sprijinirea mobilității forței de muncă prin implementarea unor măsuri de îmbunătățire a accesului egal la învățarea pe tot parcursul vieții pentru toate grupurile de vârstă într-un cadru formal și non-formal, actualizarea cunoștințelor, aptitudinilor și competențelor forței de muncă și promovarea unor căi de învățare flexibile, inclusiv prin orientare profesională, în județele Regiunii Nord – Est.
Beneficiarii direcți ai activităților proiectului au fost 387 de angajați și 125 de IMM-uri din domeniile identificate conform SNC si SNCDI sau întreprinderile care intenționează să-și adapteze activitatea la aceste sectoare economice/domenii de specializare inteligentă menționate anterior, din Regiunea Nord – Est.
Principalele rezultate atinse în cadrul proiectului sunt:
– Organizarea a 2 conferințe de lansare a proiectului, informarea publicului țintă prin transmiterea a 21 newsletter-e lunare și prin derularea unei campanii mass-media și on-line, organizarea a 2 conferințe de închidere a proiectului;
– Organizarea a 36 de prezentări și a 4 workshop-uri de informare pentru IMM-uri astfel încât au fost recrutați 389 de angajați și 125 de IMM-uri care au beneficiat de activitățile proiectului;
– Furnizarea a 8 programe de inițiere/calificare/recalificare/perfecționare/specializare în cadrul a 18 sesiuni de curs, către 387 de angajați;
– Amenajarea și dotarea unei săli, la sediul beneficiarului, pentru derularea activităților proiectului;
– Realizarea unui studiu regional și distribuirea rezultatelor acestuia către 300 de IMM-uri din Regiunea Nord – Est;
– Sprijinirea a 37 de IMM-uri, prin servicii personalizate, în vederea elaborării și introducerii unor programe de învățare la locul de muncă.
LET’S START UP AFACEREA TA!, COD MYSMIS 104999
Proiect cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020, Schema de ajutor de stat Romania Start Up Plus și este implementat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani în calitate de beneficiar şi de S.C. Acquisition Career Management S.R.L., Asociaţia PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă, Camera de Comerţ şi Industrie Suceava, Asociaţia pentru Integrare şi Dezvoltare Comunitară – INDECO şi Asociaţia Consensual, în calitate de parteneri.
15 antreprenori care au primit finanțare de până la 180.000 de lei prin proiectul Let’s Start Up Afacerea Ta!, derulat de Camera de Comerț și Industrie Suceava, au început activitatea!
Camera de Comerţ şi Industrie Suceava a finanțat, în cadrul proiectului „Let’s Start Up Afacerea Ta!”, cod MySmis 104999, în urma organizării unui concurs de planuri de afaceri, 15 start-up-uri cu sume de până la 180.000 de lei.
Până în prezent, cele 15 firme au creat 32 de noi locuri de muncă și pot fi contactate pe rețelele de socializare, pe site-urile proprii și la punctele de lucru deschise, astfel încât cei interesați să poată beneficia de serviciile oferite de către antreprenorii care au beneficiat de finanțare.
Implicarea Camerei de Comerț și Industrie Suceava în administrarea unei astfel de scheme de finanțare vine din dorința de a susține mediul antreprenorial local, atât prin consilierea și disponibilitatea de a furniza idei și propuneri de afaceri, dar și finanțarea lor efectivă.
Proiectul a constituit o șansă pentru antreprenorii care au crezut în ideile lor de afaceri, în capacitatea de reușită și au avut curajul de a încerca având toată deschiderea și susținerea noastră, unii beneficiind de această finanțare, alții fiind pregătiți pentru viitoarele oportunități.
Susținerea unor astfel de proiecte contribuie atât în mod direct, prin implicare și finanțare efectivă, dar și indirect, prin puterea exemplului, la dezvoltarea unui mediu antreprenorial consistent și a unei economii sănătoase și sustenabile dând valoare sloganului Împreună pentru afacerea ta!
ÎNVAȚĂ DIN PRACTICĂ! INDIP – COD SMIS: 107439
Proiect implementat de Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Suceava și SC Great People Inside SRL din Braşov, va organiza în data de 29 octombrie 2018, ora 12.00, sala Aulă Corp E, conferința de lansare a proiectului „Învață din practică! INDIP” – Cod SMIS: 107439.
Obiectivul general al proiectului Învață din practica! INDIP a vizat dezvoltarea resurselor umane prin îmbunătățirea utilizării tehnologiilor informației și comunicațiilor, crearea de medii de practică în cadrul universității și creșterea accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă (stagii de practică), care să faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii terțiare, pentru un număr de 250 studenți înmatriculați în sistemul național de învățământ (licență și master).
Implementarea proiectul INDIP a contribuit concret și coerent la realizarea obiectivului major al Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 care reprezintă dezvoltarea resurselor umane prin creșterea accesului la un sistem de educație și formare profesională de calitate, stimularea ocupării, cu precădere pentru tineri, reducerea sărăciei și a excluziunii sociale prin facilitarea accesului de servicii sociale și de sănătate. De asemenea, proiectul a contribuit la realizarea obiectivului specific al apelului de proiecte deoarece vizează creșterea ratei de participare a studenților la programe de învățare la locul de muncă (stagii de practică) în cadrul unor parteneriate nou înființate, precum și dezvoltarea celor existente, care să faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii universitare.
În cadrul proiectului, au beneficiat de de stagii de practică, un numar de 250 de studenţi şi masteranzi din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (USV).
Concret, prin proiectul “Învaţă din practică! INDIP” se va dezvolta Centrul de Evaluare a Competențelor și Abilităților şi se va înfiinţa Laboratorul de dezvoltare a competențelor digitale – Învaţă din practică!, infrastructuri de care vor beneficia, în primul rând, membrii grupului țintă ai proiectului, precum și generaţiile viitoare de studenţi ai universităţii.
FORMAREA UNEI RETELE DE INSTITUȚII DIN DOMENIUL INOVAȚIEI ÎN REGIUNEA TRANSFRONTALIERĂ, COD MIS-ETC 1498
Proiectul s-a derulat in perioada decembrie 2013 – octombrie 2015. În cadrul proiectului s-a organizat workshop-ul „Managementul Inovației”- Cultura inovațională și stimularea perfomanței inovative, în data de 12.09.2014 cu scopul sublinierii importanței culturii inovaționale pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii, instituțiile cu structura orientată în domeniul inovării, inventatori și cercetători, precum și în rândul reprezentanților autorităților locale.
În perioada 13 octombrie – 12 decembrie 2014 s-au desfășurat „Săptămânile inovării în școli și instituții de învățământ superior din Suceava”, scopul acestora fiind creșterea nivelul de cultură inovaționalp a tinerilor și de a trezi interesul acestora în privința necesității dezvoltării inovative. Aceasta activitate s-a desfașurat pe parcursul a 5 zile, la care au participat 260 persoane, concretizate prin caravane și două workshop-uri organizate în cadrul școlilor și liceelor din județul Suceava. De asemenea acestea au inclus un concurs de idei inovative pentru optimizarea businessului întrecându-se în idei creative și propuneri inovaționale tineri din 3 categorii: elevi de liceu, studenţi/ masteranzi și tineri cercetători/doctoranzi.
Concursul „Idei inovative pentru optimizarea business-ului”, lansat pe site-urile www.ccisv.ro și www.cb-innovations.org/en/ a premiat fiecare categorie iar ideile câstigătoare au fost prezentate mediului de afaceri sucevean și celui din țările partenere, Republica Moldova și Ucraina.
Pe parcursul implementării proiectului se are în vedere, creşterea nivelului culturii inovaționale a populației pentru continuarea și dezvoltarea activității în domeniul inovării. De asemenea se va crea un catalog trilingv de propuneri și idei inovatoare care va fi tipărit într-un tiraj de 1000 bucăți, pentru a facilita promovarea trilaterală a produselor inovative, a instituțiilor de cercetare, a Întreprinderilor Mici și Mijlocii și a tinerilor cercetători, cu scopul de a-și găsi parteneri pentru activitatea lor și se va realiza o Strategie – Planul comun UA-MD-RO pentru extinderea relațiilor și cooperării în infrastructura inovativă a regiunii, facilitarea transferului de tehnologie în regiunea transfrontalieră.
Detalii descpre activitățile proiectului și rezultatele acestuia pe site-ul: www.cb-innovations.org/en/
ANTRE(PRE)NOR PENTRU PERFORMANȚĂ
Proiectul „ANTRE(pre)NOR pentru PERFORMANȚĂ”, co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 3.1 Promovarea culturii antreprenoriale – POS DRU, în care Camera de Comert si Industrie Suceava a participat în calitate de Partener. Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2011 – ianuarie 2014, în cadrul proiectului au fost selectate 25 de firme din Regiunea Nord-Est care au beneficiat de un program de diagnoza și asistență organizațională, 10 cursuri de perfecționare în domeniul top managementului, minim 130 de angajați vor participa din cele 25 de firme, precum și de un program de asistență și suport managerial a celor 25 de companii selectate în vederea identificării de soluții eficiente necesare pentru continuarea și dezvoltarea activității. – www.ccisv.ro/antreprenor/
DEZVOLTARE ANTREPRENORIALĂ ȘI RELAȚIONARE ÎN MEDIUL DE AFACERI (DARMA)
Proiectul „Dezvoltare antreprenorială și relaționare în mediul de afaceri (DARMA)”, co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 3.1 Promovarea culturii antreprenoriale – POS DRU, în care Camera de Comerț si Industrie Suceava a participat în calitate de Partener. Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2011 – aprilie 2014, fiind cursate aproximativ 300 de persoane pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în cadrul celor 12 cursuri ale proiectului. – www.proiectdarma.ro/
ELIFE – DEZVOLTAREA INOVAȚIEI, CREATIVITĂȚII, RESPONSABILITĂȚII ȘI SUSTENABILITĂȚII ANTREPRENORIATULUI ROMÂNESC
Proiectul „eLife – Dezvoltarea inovației, creativității, responsabilității și sustenabilității antreprenoriatului românesc”, co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 3.1 Fii întreprinzător – POS DRU, în care Camera de Comert și Industrie Suceava a participat în calitate de Partener. În cadrul acestui proiect, ce s-a derulat în perioada octombrie 2011 – noiembrie 2013, au fost cursate, prin intermediul celor 8 cursuri, organizate în trei sesiuni, care promovează dezvoltarea antreprenorială, un număr de aproximativ 500 persoane. De asemenea au fost consiliate în vederea înfiintării unei afaceri, un număr de 106 persoane și au fost înființate 17 firme ca urmare a acestei activități. – www.antreprenoriat-inovativ.ro/
EVA – ERA VALORIFICĂRII ANTREPRENORIATULUI FEMININ
Proiectul „EVA – Era Valorificării Antreprenoriatului Feminin”, co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 6.3 sanse egale și respect – POS DRU, în care Camera de Comerț și Industrie Suceava a participat în calitate de Partener. Proiectul s-a derulat în perioada decembrie 2010 – decembrie 2013, fiind cursate în cadrul proiectului un număr de 117 persoane și au beneficiat de consultanță în vederea identificării unui loc de muncă și deschiderea unei afaceri, un număr de 66 de persoane. www.evaf.ro/
EIRENE, JUST/2012/JCIV/AG/3420
Proiectul „EIRENE”, JUST/2012/JCIV/AG/3420, finanțat de Comisia Europeană prin programul Civil Justice Programe, în care Camera de Comerț și Industrie Suceava a participat în calitate de Partener. Proiectul s-a derulet în perioada ianuarie 2013 – martie 2014 și a avut drept scop promovarea conceptului de mediere către persoanele fizice și juridice, schimburi de experiență cu privire la mediere în statele participante și identificare de soluții comune. Proiectul se implementează în România, Spania, Grecia, Italia, Anglia, Bulgaria și Slovenia. – www.mediation-eirene.eu/
FIT TO TOURISM – FIT TOUR
Proiectul „FIT TO TOURISM – FIT TOUR”, co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operțional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 2.3 Calificarea – o șansă pentru viitor – POS DRU, în care Camera de Comerț și Industrie Suceava a participat în calitate de Solicitant și în cadrul căruia, în perioada iunie 2010 – septembrie 2012, au participat la cursuri în domeniul turismului un număr de 557 persoane, iar un număr de 4601 au primit materiale de formare profesională. www.fit-tour.ro/
COOPERARE REGIONALĂ PENTRU EXCELENȚĂ ANTREPRENORIALĂ (CREA)
Proiectul „Cooperare Regională pentru Excelența Antreprenorială (CREA)” co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa 3.1 Fii întreprinzător, în care Camera de Comerț și Industrie Suceava a participat în calitate de Partener la primul proiect regional strategic de formare profesională din Romania (2008). Proiectul a fost implementat de CCI Suceava în perioada martie 2009 – noiembrie 2011, de cele 13 cursuri pentru dezvoltare antreprenorială au beneficiat un număr de peste 900 persoane. – www.esfcrea.ro/
V.I.S.E.C. – INCUBATOR VIRTUAL AL STUDENȚILOR ANTREPRENORI ÎN ZONA TRANSFRONTALIERĂ ROMÂNIA-UCRAINA
V.I.S.E.C. – Incubator Virtual al Studenților Antreprenori în zona transfrontalieră Romania-Ucraina”, în perioada de decembrie 2006 – noiembrie 2008, proiect finanțat de Uniunea Europeana, prin Programul de Vecinătate România Ucraina 2004-2006, Ro 2004/016-942.01.01.17, Componenta Phare CBC 2004.- www.visec.ro/
PROIECTE SCRISE DE ECHIPA CCI SUCEAVA PENTRU BENEFICIARI PUBLICI ŞI PRIVAŢI
- 1 proiect depus prin Schema de Ajutor de minims prevăzută în „Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață 2020”;
- 24 proiecte depuse în baza Ordonanței De Urgență nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene;
- 2 proiecte depuse prin Programul START UP NATION 2018, pentru benficiari privaţi;
- 2 proiecte depuse prin “Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare, START – 2015”, pentru beneficiari privați;
- 1 proiect depus prin Programul Național pentru Dezvoltare Rurala (PNDR), Măsura 7 – „Servicii de baza și reînnoirea satelor în zonele rurale”, Sub-măsura: 7.2 – Investiții în crearea și modernizarea infrastructurii de baza la scara mică, pentru beneficiar autoritate publica locală;
- 1 proiect depus prin Programului Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL), subprogramul ”Modernizarea satului românesc”, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.28/2013, pentru beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus și implementat prin “Schema de ajutor de minimis pentru investițiile realizate de întreprinderile mici și mijlocii” instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 274/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru beneficiar privat;
- 2 proiecte depuse și implementate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), în cadrul măsurii 112 – ”Dezvoltarea și modernizarea serviciilor de bază în vederea creșterii calității vieții locuitorilor din micro-regiunea „Bucovina de Munte” din cadrul PDL al GAL Bucovina de munte, axa IV LEADER, pentru beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) în cadrul măsurii 313 –„Încurajarea activităților turistice”, pentru beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală, subprogramul ”Modernizarea satului românesc” în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.28/2013, pentru beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus prin Programului Operațional Comun RO-UA-MD 2007-2013, prioritatea 1, beneficiar autoritate publică;
- 1 proiect depus prin Programului Operațional Comun RO-UA-MD 2007-2013, prioritatea 1, măsura 1.1, titlul proiectului: Joint Business Support Centre – Instrument for fostering development of entrepreneurship in Ro-Ua-Md cross-border area (Jo.B.S. Center), beneficiar CCI Suceava;
- 1 proiect depus prin Programul pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energia regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus prin Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice 2007-2013, AXA PRIORITARĂ 1 – Un sistem inovativ și eco-eficient de producție, beneficiar privat;
- 1 proiect depus prin Programul Operațional Regional, Axa 4, DMI 4.3.-”Sprijinirea dezvoltării micro- întreprinderilor”, beneficiar privat;
- 2 proiecte depuse prin Schema de ajutor de stat instituită prin HG 1164/2007 pentru beneficiari privați;
- 2 proiecte depuse prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală(PNDR), Măsura 313 –„Încurajarea activităților turistice” pentru beneficiari autorități publice locale;
- 4 proiecte depuse prin Programul Operațional Comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, Prioritatea 1 – Către o economie mai competitivă a zonei de frontieră, beneficiari CCI Suceava și autorități publice locale;
- 3 proiecte depuse prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală(PNDR), Măsura 322 – „Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătățirea serviciilor de bază pentru economia și populația rurală și punerea în valoare a moștenirii rurale”, pentru beneficiari autorități publice locale;
- 1 proiect depus prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală(PNDR), Axa I, Măsura 121- Modernizarea exploatațiilor agricole, beneficiar privat;
- 3 proiecte depuse prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, beneficiar Camera de Comerț și Industrie Suceava;
- 1 proiect depus prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală(PNDR), Măsura 322 – „Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătățirea serviciilor de bază pentru economia și populația rurală și punerea în valoare a moștenirii rurale”, pentru beneficiar autoritate publică locală;
- 1 proiect depus prin programul PHARE 2006 – Promovarea învățării pe parcursul întregii vieți pentru calificarea și recalificarea forței de muncă, titlul proiectului: Formarea profesională a adulților în managementul integrat al firmelor în vederea alinierii la cerințele Uniunii Europene , beneficiar CCI Suceava;
- 1 proiect depus prin Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice 2007-2013, Axa I, DMI 1.1, Operațiunea b). Sprijin pentru implementarea standardelor internaționale, beneficiar privat;
- 1 proiect depus prin PHARE CBC 2006, titlul proiectului: Eco-business – centrul transfrontalier pentru mediu al oamenilor de afaceri din zona Suceava-Cernăuți, beneficiar CCI Suceava.