Infiintari

Infiintari Firme la Cheie | Modificari Firme | Radiere firma

Infiintari Firme la Cheie
 
Ghid fiscal

Vrei sa iti deschizi o firma, dar birocratia, legislatia si procedura greoaie de infiintare a unei societati te-au descurajat?

Un Consultant Cameral te poate sfatui si ajuta sa invingi birocratia, iti asigura linistea, legalitatea si promovarea afacerii.

CE TREBUIE SA FACI TU ?

Vino, la sediul nostru, cu actul de identitate, cu doua – trei variante de denumiri si cu adresa la care va functiona sediul firmei.

CE VOM FACE NOI !

  • iti acordam consultanta initiala pentru infiintarea firmei;
  • verificam si rezervam denumirea firmei;
  • identificam obiectul principal de activitate si obiectele secundare;
  • redactam si completam toate actele si formularele necesare pentru infiintarea firmei (act constitutiv, declaratii, contract de comodat, formulare obligatorii, etc.);
  • depunem capitalul social la banca
  • pregatim dosarul pentru depunerea la Oficilul Registrul Comertului;
  • depunem si sustinem dosarul la Oficiul Registrului Comertului;
  • ridicam actele societatii.

ATENTIE ! La o adresa pot functiona mai multe societati, doar in anumite conditii. Daca imobilul este la bloc, aveti nevoie de acordul vecinilor si al Asociatiei de locatari.

Modificari Firme

Modificari Firme
 
Ghid fiscal

Esti ANTREPRENOR, ai o multime de treburi zilnice de rezolvat: contracte de semnat, probleme cu angajatii sau cu autoritatile, facturi scadente!

Vrei in acelasi timp sa-ti dezvolti afacerea: sa-ti iei un partener nou, sa majorezi capitalul social, sa extinzi obiectul de activitate sau sa deschizi noi puncte de lucru?

Nu stii cum sa scapi de birocratie ?   Lasa asta in grija noastra !

Contacteaza-ne si :

  • nu pierzi timp;
  • nu te enervezi;
  • economisesti bani.

Legea permite orice modificare a actelor constitutive ale unei societati in functie de interesele agentilor economici, a activitatii societatii si dezvoltarii afacerii in raport cu schimbarile intervenite in piata si cere respectarea procedurilor de inregistrare a acestor modificari la Registrul Comertului.

Iata cateva din modificarile ce ar putea surveni pe parcursul existentei unei societati:

SCHIMBARE SEDIU SOCIAL

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Certificatul de Inmatriculare – in original;
  • Certificatul constatator al sediului vechi – in original;
  • Dovada spatiului cu destinatie de sediu social
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

DESCHIDERE PUNCT DE LUCRU

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Dovada spatiului cu destinatie de punct de lucru
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

MAJORAREA CAPITALUILUI SOCIAL

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Documente contabile din care sa rezulte faptul ca suma cu care se majoreaza capitalul social este reala, lichida si exigibila.
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

CESIUNE DE PARTI SOCIALE

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Conditiile in care se realizeaza cesiunea
  • Se impune prezenta tuturor persoanelor implicate in procesul de cesiune (inclusiv a noului asociat – daca este cazul) pentru a semna actele modificatoare.

ALTE MODIFICARI: OBIECT DE ACTIVITATE, ADMINISTRATOR, ASOCIATI, DENUMIRE FIRMA

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Certificatul de Inmatriculare – in original – in cazul  in care se modifica denumirea sau obiectul principal de activitate sau sediul social;
  • Certificatele constatatoare ale sediului social / punctelor de lucru;
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor (inclusiv a noului asociat – daca este cazul) pentru a semna actele modificatoare.

RETRAGERE ASOCIATI

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Conditiile in care se realizeaza retragerea asociatului / asociatilor;
  • Se impune prezenta asociatilor (inclusiv a noului asociat – daca este cazul) pentru a semna actele modificatoare.

REVOCARE / NUMIRE ADMINISTRATOR 

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Durata mandatului si puterile noului administrator;
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor si a noului administrator pentru a semna actele modificatoare.

MODIFICARE OBIECT DE ACTIVITATE

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Certificatul de Inmatriculare – in original – daca se schimba obiectul principal de activitate;
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

SCHIMBARE DENUMIRE FIRMA 

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Certificatul de Inmatriculare – in original
  • Doua – trei variante de denumiri
  • Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

SUSPENDARE ACTIVITATE – maxim  3 ani 

ACTE NECESARE/CONDITII:

  • Toate certificatele constatatoare – in original (pentru sediu social, pentru punct de lucru, pentru activitati autorizate la terti);

Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna actele modificatoare.

radiere

Radiere firma
 
Ghid fiscal

DIZOLVARE / LICHIDARE / RADIERE

Hotararea privind dizolvarea societatilor este luata de Adunarea Generala a Asociatilor sau de Instanta Judecatoreasca. Prin dizolvare societatea comerciala nu se desfiinteaza, ea isi continua existenta juridica, insa numai pentru operatiunea de lichidare.

Cauzele generale de dizolvare sunt acele motive, imprejurari, situatii (legale sau de fapt) care au ca efect dizolvarea oricarei forme de societare.

Potrivit art. 227 alin. (1) din Legea nr. 31/1990, societatea se dizolva prin:

  • trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
  • imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii sau realizarea acestuia;
  • declararea nulitatii societatii;
  • hotararea adunarii generale;
  • hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, ce impiedica functionarea societatii;
  • insolventa societatii;
  • alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al societatii.

DIZOLVARE /LICHIDARE VOLUNTARA

Potrivit legii in societatile cu raspundere limitata, asociatii pot hotari, odata cu dizolvarea, si modul de lichidare a societatii, atunci cand sunt de acord cu privire la repartizarea si lichidarea patrimoniului societatii si cand asigura stingerea pasivului sau regularizarea lui in acord cu creditorii. „Prin votul unanim al asociatilor se poate hotari si asupra modului in care activele ramase dupa plata creditorilor vor fi impartite intre asociati.“ In lipsa acordului unanim privind impartirea bunurilor, va fi urmata procedura de lichidare prevazuta de prezenta de legislatia in vigoare. Transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor ramase dupa plata creditorilor are loc la data radierii societatii din registrul comertului. Registrul va elibera fiecarui asociat un certificat constatator al dreptului de proprietate asupra activelor distribuite, in baza caruia asociatul poate proceda la inscrierea bunurilor imobile in cartea funciara.

ACTE NECESARE/CONDITII:

ETAPA I – dizolvarea si lichidarea voluntara

Se impune prezenta asociatului unic/asociatilor pentru a semna hotararea de dizolvare.

ETAPA II  – de radiere (voluntara) 

In aceasta etapa sunt necesare urmatoarele acte:

  • Certificatul de inregistrare – in original
  • Certificatele constatatoare – in original
  • Situatia financiara de lichidare – se va intocmi contabilul societatii
  • Raportul cu privire la stingerea activului si pasivului si de repartizare a activului ramas in urma lichidarii

Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat consolidat.